حکاکی و برش لیزر کالج | خدمات حکاکی لیزر بر روی انواع اجسام سخت

حکاکی و برش لیزر

حکاکی و برش لیزر بخشی از خدمات تابلوسازی می‌باشد که برای ساخت تابلو تبلیغاتی نیز از آن استفاده می‌شود. در حکاکی و برش لیزر نیز همانند کلیشه سازی از دستگاه‌های خاصی که بتواند هر نوع فلز و متریال سبک یا سنگینی را برش‌کاری نماید استفاده می‌شود. برخی از بخش‌های کار حکاکی لیزر در هنگام نصب تابلو چلینیوم نیز انجام می‌گردد که جزئی از تمیزکاری‌های این حرفه به شمار می‌آید. در حکاکی و برش لیزر از متریال مختلفی استفاده می‌شود. اینکه چگونه با این دستگاه‌ها به حک و برش می‌پردازند و اینکه انواع این دستگاه ها کدامند و کدام دستگاه مناسب برش لیزر برای تابلوسازی می‌باشد را به صورت کاملا مفصل در ادامه مقاله برای شما کاربران گرامی شرح خواهیم داد تا در پایان این مقاله با صنعت حکاکی و برش لیزر آشنایی جامعی پیدا کنید.

معرفی دستگاه حکاکی و برش لیزر

دستگاه حک و برش لیزر، طراحی و عملیات برش را با کمک کامپیوتر انجام می‌دهد. پس از آماده‌سازی و ترسیم طرح توسط نرم افزارهایی مثل اتوکد و کورل، دستگاه حکاکی و برش لیزر توسط گاز دی اکسید کربن اقدام به تولید لیزر می‌نماید سپس تیوپ لیزر به سمت جلو و عقب حرکت نموده و پس از تقویت شدن روزنه تیوپ، لیزر از آن خارج می‌شود و به وسیله لنز به نقطه مد نظر در طرح تابیده و برش را انجام می‌دهد.

در حالت عادی دستگاه حکاکی لیزری دارای اشعه‌ای با طول 1.5 و حدود یک تا دو هزار وات انرژی می‌باشد که با این قدرت قادر به برش دادن هر ماده‌ای می‌باشد اما به دلیل اینکه هر چه اشعه بیشتر در ماده‌ای نفوذ کند انرژی‌اش کمتر می‌شود لذا محدوده برش این دستگاه 20 میلی‌متر است. لیزر معمولا از فوتون تشکیل شده است که توسط بعضی از مواد مثل آلومینیوم و آلیاژ مس انعکاس پیدا می‌کند. این مواد علاوه بر منعکس کردن لیزر، رسانای گرما نیز می‌باشند.

تفاوت حکاکی با برش لیزر

همانطور که می‌دانیم دستگاه حکاکی برای حک کردن طرح بر روی محصولات و دستگاه برش لیزر برای برش دادن از طریق لیزر بر روی سطوح استفاده می شوند. اما این دو دستگاه با یکدیگر تفاوتهایی دارند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

دستگاه حکاکی و برش لیزر تفاوتهای در عملکرد دارند. دستگاه حک توانایی حک دو بعدی و سه بعدی را داشته اما دستگاه برش لیزر سرعت و دقت بیشتری در برش دارد. تفاوت بعدی در دستگاه حکاکی و برش لیزر بین نوع مواد قابل حک و برش بودن می‌باشد. هر دو دستگاه حک سی ان سی و CNC لیزر توانایی حک و برش مواد غیر فلزی را دارند و شما با توجه به نیازتان با در نظر گرفتن  سرعت و دقت یکی از دو دستگاه حک یا لیزر را انتخاب می‌نمایید.

متریال های مورد استفاده در برش و حکاکی

حکاکی و برش لیزر بر روی متریالهای متنوعی استفاده می‌شود. مثلا حکاکی روی چوب، شیشه، آلومینیوم، انواع فلزات، آهن و استیل و اکرلیک انجام می‌شود. در حال حاضر حک لیزر بر روی چوب بسیار با اهمیت و محبوب می‌باشد. چون هم قابلیت برش و حک را دارد. یکی از دلایل اصلی آن تغییر رنگ زیبای چوب در زمان حک و برش و ایجاد سایه ها، برای حکاکی بسیار مورد توجه لیزرکاران است. چوب درختی خصوصیت‌های خاص خود را دارد. بعضی از چوب ها متراکم‌تر و سخت تر هستند و به همین دلیل برای حکاکی و برش لیزر نیاز به قدرت بیشتری وجود دارد. اما در این صنعت، چوب درخت گیلاس، افرا، گردو و توسن نسبت به بقیه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، به دلیل اینکه تراکم کمتری نسبت به بقیه چوب‌ها دارند و همچنین درخت گردو و افرا در ایران بیشتر پیدا می شود.

خدمات برش و حک لیزر

حک لیزر و برش لیزر از خدماتی است که گروه تابلوسازی کالج توسط دستگاه حکاکی که بروزترین دستگاه برش می‌باشد برای مشتریان گرامی انجام می‌دهد. لذا جهت هرگونه حکاکی فلزات با بهترین دستگاه حکاکی و برش لیزر با دقیق‌ترین کیفیت با گروه کالج تماس حاصل فرمایید.

خدماتی که در تکنیک‌های مختلف برش لیزری انجام می‌شود شامل:

  • کنترل کردن اشعه لیزر
  • لیزر مارک یا نشانه گذاشتن لیزری
  • حکاکی لیزر
  • حفاری لیزر

که این خدمات جهت ارائه بهتر حکاکی و برش لیزر توسط گروه کالج برای تمامی سفارشات رعایت می‌گردند. کافیست ابتدا قیمت بگیرید، سپس بصورت آنلاین و بدون اینکه از منزل یا محل کار خود خارج شوید سفارشات حکاکی و برش لیزر خود را به این گروه ارائه دهید و در سریعترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت در محل خود دریافت نمایید. بدون نگرانی از طرح ترافیک، شلوغی و ازدحام سطح شهر و آلودگی و از بین رفتن زمان با ارزش خود:

  • اول طرح مد نظر خود را کامل نمایید. اگر طرحی به ذهنتان نرسیده مشاورین کالج به شما در طراحی و ایده کمک خواهند کرد.
  • به بخش تماس با ما در سایت کالج وارد شده و شماره تماس ما را دریافت نمایید.
  • با مشاورین ما درباره متریال و نوع سفارش حکاکی و برش لیزر مد نظر خود مشورت نمایید و سفارش خود را رزرو نمایید.
  • منتظر تماس مشاورین کالج برای بررسی دقیق، هزینه و زمان اجرای سفارشات باشید.
  • در صورت رضایت از شرایط و طرح و متریال و هزینه، سفارش خود را ثبت فرمایید.
  • بعد از آماده سازی سفارش به شما اعلام می‌شود تا بصورت حضوری در محل تابلوسازی کالج تشریف آورده و سفارشتان را تحویل بگیرید یا در صورت تمایل به آدرس خود شما برایتان ارسال خواهد شد تا آن را درب منزل تحویل بگیرید.

در انتها گروه کالج به شما این اطمینان را می‌دهد که با داشتن آخرین فناوری‌ها در حیطه چاپ و تبلیغات، ضمانت تمامی سفارشات خود را بر عهده خواهد داشت. همچنین توانسته تا به امروز در بازار این صنعت جزو برترین‌ها بوده و هر روز به رضایتمندی مشتریان خود اضافه نماید تا کارنامه کاری درخشانی را برای خود به ثبت برساند.

2 Comments

  1. فائزه سقایی گفت:

    میخواستم بابت طراحی زیبا و نصب حرفه ای تابلوهای داخل شرکتمون از شما تشکر کنم
    شما عالی هستید

    • kalej گفت:

      سلام و احترام
      باعث افتخار ماست که با شما همکاری داشتیم
      پیروز و موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =

Call Now Button