تابلو حروف برجسته | طراحی و ساخت انواع تابلو برجسته

تابلو حروف برجسته

تابلو حروف برجسته در صنعت طراحی تابلو بسیار تاثیر گذار بوده زیرا که تابلوسازی های ماهر با استفاده از این تابلوها توانستند انواع تابلو تبلیغاتی را در زیبایی و چشم نوازی دو چندان نماید. تابلو حروف برجسته با توجه به جنس و مواد مصرفی بکار رفته در ساخت به دسته های مختلفی تقسیم بندی می‌شود که این حروف بصورت دستی یا دستگاه چلنیوم ساز ساخته شده. این نوع تابلو به تنهایی زیبایی ایجاد نمی‌کند بلکه ساختارش به این شکل است که تابلو حروف برجسته از دیواره یا لبه تابلو تشکیل شده است که این بخش باعث برجستگی حروف شده و دوم رویه تابلو است که پوشاننده سطح تابلوست. تنوع در تابلو حروف برجسته به جنس مواد تشکیل دهنده و ساختار بدنه بستگی دارد که در اینجا به بررسی تنوع موجود در ساخت حروف برجسته می پردازیم.

حروف برجسته چیست؟

در گذشته تابلوها از حروف فلزی استفاده می‌کردند اما امروزه تابلوها از حروف برجسته با جنس پلاستیکی که سبکتر می‌باشد استفاده می‌کنند. تابلو حروف برجسته ، حروفی هستند که از سطح کار بالاتر قرار می‌گیرند و همین بالاتر بودن، برجستگی را بوجود می‌آورد. امروزه این حرفها با متریال متنوعی ساخته می‌شوند. از استیل گرفته تا تابلو حروف برجسته پلاستیک همگی زیبا و چشم نواز می‌باشند. تقریبا از 1396 این حرفهای برجسته وارد بازار شد و نورپردازی های داخل این حرف ها باعث جذابیت بصری بیشتر و جذب مشتریان در حوزه تبلیغات گردید. انواع رنگ های حرفهای برجسته نیز توانست به موفق بودن این صنعت در حوزه تبلیغ اضافه نماید. امروزه طرفداران تابلو حروف برجسته در همه حوزه‌های کسب و کار بسیار فراگیر شده‌اند.

انواع تابلوهای حروف برجسته

حروف برجسته پلاستیکی: ساخت دیواره و رویه این محصول از طلق پلکسی گلس می باشد. استفاده از پلاستیک باعث نوردهی بیشتر حرفها می‌شود اما در عین حال زمانی که از زاویه بغل به آن نگاه می‌کنیم از خوانایی آن می‌کاهد. برتری دیگری که نسبت به حرف چلنیوم دارد این است که برای لبه کار از هر رنگ و برای زیرسازی از هر متریالی می‌توان استفاده برد. از معایب استفاده از این نوع حرف کمبود مقاومتی آن است اما اگر استاندارد لازم برای ساخت آن رعایت شود، در میزان افزایش دوام و عمر آن تاثیر گذار است. این نوع حرف با نام های دیگر از جمله نئون پلاستیک ، تابلو پلاستیک ، تابلو پلکسی و یا ال ای دی پلاستیک نیز در بازار شناخته شده است .

حروف برجسته چلنیوم : این نوع از حرف ها کاربرد بیشتری نسبت به سایر داشته و شبیه حرف پلاستیک است اما استفاده از آلومینیوم به جای پلکسی گلاس زیبایی بیشتری به این حرف ها می‌دهد و به دلیل استفاده از آلومینیوم این حروف از مقاومت بالایی نیز برخوردار است.

حرف برجسته لترمکس : لترمکس شاید بتوان گفت که همان چلنیوم باشد اما تفاوت آن با مدل چلنیوم در شکافی است که بر روی لبه این حروف ایجاد می‌شود که علاوه بر سطح حرفها از این شکاف نیز نور ساطع شده و زیبایی تابلو را چند برابر نماید.

حروف برجسته آلومینیوم : جنس این حرفها از جنس آلومینیوم می‌باشد. نورپردازی این حروف چندان جالب نمی‌شود و برای مکان هایی که نورپردازی مدنظر نبوده مناسب است. این دست تابلوها فقط دارای عمر و دوام بلند مدت می‌باشند.

حروف برجسته استیل : جنس این حروف استیل بوده و به دلیل جنس آن استفاده از این نوع حرفها علاوه بر زیبایی و دوام هیچ گونه گرد و غبار و آلودگی را به خود جذب نمی‌کند و همیشه براق می‌ماند مزیت دیگر آن کدر نشدن و مقاومت آن می‌باشد برای برش آن نیز از لیزر استفاده می‌شود تا لبه آن موج دار نشود.

کاربرد حروف برجسته

در حال حاضر برای رساندن پیام تبلیغاتی و بهتر دیده شدن و تنوع در کار تبلیغات از تابلوهایی که در آن تابلو حروف برجسته است استفاده می‌شود. این تابلوها با نورپردازی‌ها و رنگ بندی‌های متنوع خود موفقیت بیشتری در بحث تبلیغ و جذب مخاطب و پیام رسانی ایفا می‌نماید. از این حرفها علاوه بر استفاده در تابلوی مغازه‌ها، در نمایشگاه‌ها و غرفه‌ها نیز برای دیزاین و زیباتر نمودن فضا استفاده می‌شود. همچنین در فروشگاه‌های بزرگ نیز برای جذب مخاطبین و بالا بردن راندمان فروش از تابلو حروف برجسته استفاده می شود اللخصوص مدلهایی که در آن تنوع رنگ و نور بالا بوده تا چشم مشتریان را خیره کرده و آنها را جذب محصول یا کالای مورد نظر نماید. این شیوه در انواع فود کورت ها نیز رواج پیدا کرده است.

مزایای تابلوهای برجسته

• تنوع طرح و رنگ
این تابلوها تنوع بالایی در طراحی‌های متفاوت داشته و از نظر رنگ‌بندی نیز بیش از ده ها رنگ را می‌توان برای این محصول انتخاب نمود لذا رنگ‌بندی کاملی دارند.

• قیمت مقرون به صرفه
قیمت حروف برجسته شاید اندکی نسبت به دیگر حروف بالاتر باشد اما امروزه همه افرادی که دارای کسب و کار می‌باشند برای تبلیغ خود از این نوع محصول سفارش می‌دهند.

• مناسب بودن جهت انواع کاربری ها
این محصول برای هر نوع تابلو و در هر حیطه شغلی که نیاز به تبلیغات خوبی داشته باشد بسیار مناسب و کاربردی می‌باشد و مختص به یک حرفه یا یک شغل خاص نیست.

• زیبایی بصری فوق العاده
تابلو برجسته به دلیل تنوع در نمایش دادن خلاقیت طراحی و همچنین به دلیل لامپهایی که در آن کار گذاشته می‌شود شمایل خیره کننده‌ای داشته و جذابیت بصری منحصر بفردی دارد.

• جذب مشتری بالا
حروف لبه دار به دلیل برجستگی که از سطح کار دارند شکل متفاووت و دوبعدی داشته و به دلیل دوبعدی بودن چشم نواز می‌باشند. همین چشم‌نوازی باعث جذب مشتری بالا و در نتیجه فروش بیشتر برای صاحبین مشاغل می‌گردد.
در پایان باید به این نکته اشاره داشت که گروه تابلو سازی کالج با داشتن سال ها تجربه ساخت تابلو با انواع تابلو حروف برجسته ، آماده ارائه خدمات خود در زمینه ساخت این محصول به مشتریان گرامی می‌باشد. لذا شما کاربران در هر زمینه شغلی که باشید برای وسعت بخشیدن به بخش فروش خود و جذب مشتری بیشتر و فروش بالاتر می‌توانید انواع این تابلو را از طریق شماره‌های درج شده در همین سایت سفارش داده و منتظر دریافت آن با بهترین کیفیت و زیباترین طرح و رنگ در اسرع وقت باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + نه =

Call Now Button