تابلو فلکسی | چاپ و ساخت انواع تابلو فلکسی فیس

تابلو فلکسی فیس

تابلو فلکسی فیس از سفارشات ارزان قیمت یک تابلوسازی می‌باشد که بیشتر جهت طراحی تابلو تبلیغاتی مثل تابلو برای فراخوان اطلاعیه ها یا تابلو رستوران مناسب می‌باشد. تابلو فلکسی فیس بیشتر به دلیل جنس آن خواهان زیادی داشته و از آن در مواقعی که به زمان کمی برای طراحی و نصب یک کار احتیاج است استفاده می‌شود. تابلو فلکسی فیس دو نوع چینی و کُره ای داشته که نوع چینی آن معمولا 18 اُنس و نوع کُره ای آن20 اُنس می‌باشد. در ادامه درباره اینکه فلکسی فیس از چه نوع متریالی بوده چه انواعی داشته و چه کاربردهایی دارد و همچنین تفاوتهای آن با بنر صحبت خواهیم نمود. همچنین به ویژگی‌ها و مزایای تابلو فلکسی فیس نیز خواهیم پرداخت تا شما در پایان این مقاله بتوانید کیفیت تابلو فلکسی فیس اصل و فرع را همانند تابلو کامپوزیت و سایر تابلوها از یکدیگر تشخیص داده و بهترین سفارش را برای کسب و کارتان انتخاب نمایید.

فلکسی چیست؟

تابلو فلکسی فیس از متریال فلکسی می‌باشد که در آن نور به سمت بیرون عبور می‌کند. کیفیت فلکسی برای انواع تابلو‌ها بسیار مناسب بوده و رویه فلکسی براحتی قابل تعویض است. تابلوهای فلکسی فیس در دو نوع چاپ و استیکر عرضه شده و ابعاد آن طبق محیط و سلیقه متغیر است. نور این تابلوها از لامپ های فلوروسنت است و جایگزین خوبی برای تابلوهای قاب پلاستیکی می‌باشد.
ساخت فلکسی در چهار مرحله انجام می‌شود:
.1  طراحی تابلو که توسط طراح گرافیک و نرم افزار فتوشاپ انجام می‌شود.
.2  چاپ طرح بر روی متریال فلکسی که توسط دستگهای چاپ out door انجام می‌شود.
.3  ساخت قاب پروفیل که فلکس بر روی آن نصب می‌شود.
.4  نصب مهتابی روی ورقه گالوانیزه که به آن سینی مهتابی گفته می‌شود و بصورت کشوئی در قاب پروفیل قرار دارد.

تفاوت فلکسی و بنر

در واقع یکی از تفاوت های عمده بنر و تابلو فلکسی فیس ، نورپردازی فلکسی می باشد که بنر به لحاظ ساختاری دارای این خصوصیت نیست. در نتیجه برای تابلوهایی که نیازی به نور از پشت یا بکلایت ندارند بنر فلکسی انتخاب مناسبی خواهد بود و در صورت لزوم توسط پروژکتور میتوان نور مورد نیاز بنر را بر روی سطح کار محیا نمود. نوع دستگاه چاپ فلکسی نيز در بالا بودن كيفيت چاپ نقش بسیار مهمی دارد، به اين معنی كه اگر شما برای چاپ خود از بنر كُره ای استفاده كنيد ولی دستگاه فلکسی كه با آن چاپ مي‌كنيد دارای كيفيت پايين چاپ باشد، كار شما از كيفيت بالايی برخوردار نخواهد بود.

در نظر داشته باشید که فلکسی فیس معمولا کمی تیره تر از بنر چاپ می‌شود، که دلیل آن وجود لامپ داخل تابلو است، اگر تابلو فلکسی فیس مانند بنر چاپ شود در طول شب که مهتابی داخل تابلو روشن می‌شود. کار چاپ شده بی رنگ و رو خواهد شد.

ویژگی و مزایای فلکسی فیس

 بنر تبلیغاتی و فلکسی ارزان بخاطر مزایای فراوانی که دارند مورد توجه هستند و به عنوان اصلی ترین و پرکاربردترین ابزار تبلیغات محیطی خودنمایی می‌کند. از مهمترین ویژگی‌های بنر می توان به مقرون به صرفه بودن و سریع بودن مراحل چاپ آن اشاره نمود. همچنین در دسترس بودن و راحتی در استفاده عموم مردم نیز از مزایای آن می‌باشد. از تابلوهای سر در مغازه گرفته تا بیلبورد و تابلوهایی که در ساخت آنها از لامپ استفاده شده است همگی از فلکسی و بنر استفاده می شوند. بنر و فلکس هر دو از دو نوع چینی و کره ای تشکیل شده‌اند که با توجه به قیمت فلکسی و جنس از هم متمایز می‌شوند. طبیعتا جنس کره ای نسبت به مدل چینی از مقاومت بیشتری برخوردار بوده و به همین دلیل بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به غیر از ویژگی‌ها مزایای استفاده از بنر و فلکس نیز قابل انکار نیست. استفاده از این محصولات برای افرادی که به دنبال تبلیغات هستند گزینه بسیار مناسبی می‌باشد. اما انتخاب هریک از این دو متریال، بستگی به سلیقه و بودجه مشتری دارد. فلکس مثل یک تابلو عمل نموده و با قابلیت نورپردازی که دارد، در تمام طول شبانه روز روشن بوده و نمای قابل توجهی دارد همچنین می‌تواند توجه زیادی را به خود جلب کند. چنانچه در نظر داشته باشید طرح تابلوی خود را هر چند وقت یکبار تغییر دهید، می‌توانید از تابلو فلکسی فیس استفاده کنید زیرا به راحتی و با کمترین هزینه می توان رویه فلکسی آن را تعویض نمود.

مشخصات و ابعاد تابلو فلکسی

در اینجا اطلاعاتی درباره ابعاد فلکسی و مشخصات آن ارائه می‌شود. تابلوهای فلکسی به شکل مکعب و در انواع ریلی، سپری و اسکلت فلزی ساخته می‌شود که با پوشش فلکس و روشنایی داخلی ساخته شده و بسته به ظرافت و خلاقیت سازنده استفاده‌های متنوعی در عرصه تبلیغات دارد. ابعاد این تابلوها طبق مشتریان گرامی متغیر می‌باشد. نور این تابلوها نیز با لامپ‌ مهتابی تأمین می‌گردد.

  • چاپ فلكس در انس 18 و 20 و در عرض های 85 سانتی متر تا 320 سانتی متر و 320 تا 500 سانتی متر انجام می‌شود
  • به عرض 320 تا 500 سانتی متر نیز فلکس عرض بالا گفته می‌شود.
  • فلکس در دو نوع تراکم 500*500 (معمولی) و 1000*500 (تراکم بالا) در بازار موجود است.
  • در چاپ فلکس بهتر است برای نتیجه مطلوب و چاپ زیباتر از رنگ‌های تیره استفاده شود.

انواع تابلو فلکسی فیس

  1. چاپ فلکسی با عرض 5 متر
  2. چاپ فلکسی با عرض 3 متر
  3. چاپ فلکسی بدون بافت

ابعاد فلکسی طبق محیط و سلیقه مشتری از 85 سانتی متر تا 500 سانتی متر متغیر می باشد. اگر ابعاد فلکس از 320 تا 500 سانتی متر باشد به آن فلکس عرض بالا می‌گویند. تراکم یعنی تعداد تار و پود به‌ کار رفته در یک مترمربع از تابلو فلکسی فیس. انواع تراکم فلکس‌ها عبارتند از: 300*200، 500*300، 500*500، 1000*500 و 840*840؛ که فلکس‌های 500*500، 1000*500 و 840*840، به دلیل تراکم بالا، برای استفاده‌های طولانی‌مدت، تابلوی سردر، تبلیغات روی ساختمان ها و بیلبردها کاربرد دارد. فلکسی با انس 20 دارای مقاومت و ماندگاری بیشتری نسبت به فلکسی با انس 18 است و به علت استفاده از جوهرهای مرغوب در فضاهای باز و در مقابل عوامل محیطی ماندگاری رنگ زیادی دارد.

در حال حاضر گروه تابلوسازی کالج با داشتن دستگاه های بروز آماده انجام انواع چاپ تابلو فلکسی فیس در ابعاد گوناگون می‌باشد، کافیست تا شما کاربران گرامی از طریق شماره‌های مندرج در همین سایت سفارشات خود را به این گروه اعلام و در اسرع وقت آن را تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =

Call Now Button